Agencja nieruchomości a współpraca agencyjna

Contact An Agent

Zakładając agencje pośrednictwa nieruchomości nie trzeba mieć obecnie licencji pośrednika, wystarczy po prostu zgłosić działalność gospodarczą i można już działać, po wykupieniu odpowiedniego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej związanej ze szkodami powstałymi w wyniku prowadzenia właśnie przedmiotowej działalności. Jednak warto jest też wynająć jakiś lokal w dobrym miejscu i założyć tam biuro, bowiem bez siedziby agencji, działając tylko zna zasadzie dojazdu do klienta, trudno będzie nam działać skutecznie na rynku pośrednictwa nieruchomości. Na pewno trzeba też będzie zatrudnić w agencji co najmniej jednego pracownika, bo przecież praca agenta nieruchomości polega w dużym stopniu na pracy w terenie, dojazd do klienta, prezentowanie nieruchomości potencjalnym kupcom czy dotarcie do kolejnych ofert nieruchomości wystawianych do sprzedaży, a ktoś musi przecież w tym czasie być w biurze, przyjmować interesantów, opracowywać oferty, odbierać telefony i maile. Jest też inna możliwość znalezienia sobie współpracowników – zamiast zatrudniać osoby na etacie można podpisać z nimi umowy agencyjne, by działały jako agenci nieruchomości, jednak pod szyldem naszej agencji, a wynagrodzenie ustalić na zasadzie prowizyjnej, na przykład – dzielenie się prowizja po 50 procent dla obu stron. Taka współpraca może okazać się korzystna dla dwóch stron – właściciel agencji nie musi, co miesiąc wypłacać pensji, dzieli się prowizją tylko w sytuacji, kiedy agent sam wypracuje zysk, a więc podpisze umowę pośrednictwa, a następnie doprowadzi do sprzedaży danej nieruchomości. Z kolei agent-współpracownik też jest zadowolony, nie musi wynajmować biura, inwestować w nie, ma dostęp do sprzętu biurowego, często też ma służbowy samochód i telefon.