Konkurencyjność agencji – na czym polega

Contact An Agent

Na naszym rynku nieruchomości działa obecnie nieco ponad 4 tysiące agencji pośrednictwa nieruchomości, jest bardzo prawdopodobne, że w związku z uwolnieniem niedawno zawodu pośrednika nieruchomości w najbliższym czasie pojawią się setki nowych agencji, gdyż nie trzeba już do założenia agencji posiadać licencji pośrednika. Na pewno każda nowa agencja, która pojawia się w danym mieście, jest konkurencja dla pozostałych, chociaż mają one i tak przewag nad nowo powstającymi agencjami poprzez rozbudowana sieć swoich klientów, jakieś doświadczenie zawodowe, a więc pewna pozycje na rynku. Jednak nowo powstające agencje wcale nie są skazane na porażkę w walce z już istniejącymi – wszystko zależy od takich czynników jak operatywność pracowników agencji, jej metody działania, usytuowanie siedziby, jak też i prowizje, jakie będzie stosowała w swoim działaniu. To właśnie wysokość prowizji jest tym, co czyni w oczach klientów największą konkurencyjność poszczególnych agencji – generalnie ludzie mający do sprzedaży nieruchomości wybierają agencje, które oferują im niższe prowizje za swoje usługi pośrednictwa. Jednak należałoby się zastanowić, czy niska prowizja gwarantuje skuteczność, czy może jest odwrotnie – za niska prowizje pracownicy agencji nie będą dostatecznie mocno angażować się w daną ofertę, zawiesza ją standardowo na swojej stronie internetowej, może jeszcze gdzieś na tablicy i kilku portalach internetowych. Poszukując agencji jako klienci zwracajmy uwagę na ilość posiadanych ofert, ilość sprzedanych, a opinie wśród byłych klientów danej agencji.